Recenze mobilní hry Tactile Wars (Android, iOS)

26. 08. 2015 David Strnad
tactile wars

Nezávislé studio Ankama svou hru popisuje jen třemi výstižnými slovy: „Návykové, zábavné a zdarma!“ Přesně tak se totiž jejich hra dá velmi jednoduše charakterizovat, aniž bych o ní musel mluvit v rozsáhlých odstavcích. Přesto ale potvrdím, co nám řekli tvůrci: Tactile Wars vás vtáhne a nepustí, dokud je úplně nedohrajete, či se s hrou něco stejně jako mě pokazí. Ano, bohužel. Ani této hře se nevyhnuly pověstné pády na domovskou obrazovku, což se sice řeší odinstalováním, ztratíte tím však veškerá odehraná data. Co naplat, nic nemůže být úplně perfektní. V různých ohledech mi ale TW přijdou skvělé, tohle tento problém jasně vyvažuje. Samozřejmě se ani zde neubráním konstatování, že jsme už na něco takového dlouho čekali, ovšem nemluvím do větru. Už dlouho totiž nepřišlo nic podobného.

tactile w

Tactile Wars se kupodivu nedrží na top desítce App Store žebříčku, to však nic nemění v tom, kolik zábavy si s nimi užijete. Navíc se nemusíte bát, že by vaše zařízení nezvládalo plynulý chod hry, protože TW mají velmi nízké hardwarové požadavky, jež splňuje snad úplně každý prodávaný mobil nebo tablet. Takže pokud disponujete volným časem a nebojíte se přitom vzniku nové závislosti, určitě TW alespoň vyzkoušejte. Podlé mého názoru totiž neprohloupíte, ani kdybyste náhodou ve hře něco zaplatili. Proč vyhazovat peníze takto troufalým způsobem, ptáte se? Inu, já osobně si myslím, že jestli někdo tak nutně potřebuje peníze na cigarety, jistě se neplácne přes kapsu, ani když si koupí lepšího vojáčka do hry.

Hře nevévodí žádný mistrně propracovaný příběh, či nějaká hlubší myšlenka; prostě v ní vedete ofenzivně laděnou složku své armády, co postupně rozšiřuje své území uplatňováním vojenské síly. V TW ale neuvidíte ani jedinou kapku krve. Styl boje totiž připomíná spíš paintball, než skutečnou bitvu. A také skutečnost, že vám dávají rozkazy obří létající rukavice, nic neubírá na dojmu, že tuhle hru s klidem doporučíte i mladším hráčům (hře bylo uděleno PEGI 3, takže od ní nemůže čekat nic v rozporu s poklidnými motivy).

tactile w 2

Každou bitvu vedete naprosto odlišným způsobem, než tu předchozí. Sice se tu stále opakuje jednoduchý systém, kdy se po zajmutí a zničení vůdce protivníků zničí celá skupina, můžete tu však zaujímat jakékoli formace. A to prakticky doslova, kreslením po obrazovce udáváte tvar, do něhož se vaši vojáčci zformují. Nic tolik člověka nezabaví, jako hledání odlišného způsobu, kterým by znovu vyzrál nad protivníkem. Časem se do hry přidají rovněž obrovské tanky, a proto se musíte značně otáčet, abyste zvítězili i tentokrát. Postupem času, když zabíráte stále více teritorií, to možná zní lehce a jednoduše, obtížnost se však navyšuje.tac w

Jedinou výtku, kterou vznesu proti celé hře, vidím asi právě v častém padání. To mě kolikrát vážně vyvedlo z míry. Nemůžu se totiž nevztekat, jakmile jediným pádem ztratím veškerý dosavadní postup. Tento problém u hry TW přetrvává i po několika updatech. Ovšem dá se s tím žít, jen se musíte obrnit trpělivostí, jakou já bohužel nedisponuju.

VERDIKT:

Na poli mobilních her s vojenským motivem Tactile Wars jasně vyhrávají první místo mého žebříčku, ale nemůžu se ubránit dojmu, že by se na ní dalo vychytat pár vypasených much. Ty přímo hrozně kazí celkovou atmosféru. Padání se tak nevyhnou ani majitelé supervýkonných zařízení. Tento nešvar se dá lehce strpět, jenže kdo bude mít tolik trpělivosti, aby hru okamžitě neodinstaloval? Snad mnoho lidí.

Klady:

• zábavný styl
  • nenásilné