Recenze mobilní hry Pou (Android, iOS)

27. 08. 2015 David Strnad
pous

Pokud neznáte tuto legendární, pečovatelskou hru, měli byste to urychleně napravit. Pou totiž překonal všechny rekordy stahovanosti, alespoň co se novodobého Google PLAY Store týče; čísla mluví sama za sebe (asi sto milionů stažení). Ale oplatí se, stáhnout si takového žrouta času? Za mě jednoznačně ano, protože minimálně při dlouhých chvílích zkrátíte své čekání na polovic. Jenže Pou, mimozemský mazlíček, neustále vyžadující vaši pozornost, vás bude otravovat minimálně pětkrát denně. Podobně jako skutečné zvíře byste ho měli pravidelně krmit, umývat nebo hrát s ním různé hry. Ovšem v případě, že se na něj vykašlete, Pou to nějakou dobu vydrží. Studiu Zakeh se tedy jednoznačně oplatilo, investovat do hry čas a peníze, právě reklamy totiž vývojářům přináší nejvíce peněz. Jak si ale Pou vede oproti jiným hrám, jako například The Sims či japonským hříčkám, kde se staráte o své postavičky?

pou-10-700x393

Po vzoru japonského Tamagotchi se tato hra staví do nezávidění hodné situace; může zabavit hráče pouhou přítomností malého mimozemšťana, o kterého se navíc musí každý den pečovat? Stejně jako elektronická verze slavné mobilní hry, ani Pou se nevzdává různých fikaných prostředků, jak docílit udržení hráčovy pozornosti. Největším lákadlem pro mě byly jednoznačně hry – těch ostatně v Pouovi můžete hrát skoro třicet. Pak ale ještě myslím, že mě ke hraní poutala i možnost kustomizace svého virtuálního tvorečka. Můžete si ho skutečně vyladit podle svého. Je libo změna barvy, dlouhý knírek či maska, oční stíny, nějaký nový outfit, nebo další detaily? Vše jmenované se ve hře dá libovolně měnit, ale samozřejmě jen za předpokladu, že disponujete potřebnými penězi. Ty běžně získáváte hlavně hraním různorodých her, kdy se jednak zabavíte, ovšem také vám to přinese nutné finance. Bez nich se v Pouovi jednoduše neobejdete; musí něco přece jíst, takže se kupuje minimálně jídlo a pití.

Horní stavová lišta vám dává vědět o různých skutečnostech, neboli, jak se Pou zrovna cítí. Z ukazatelů se tedy rychle dozvíte, zda nemá hlad, nenudí se, jak je na tom se zdravím a kolik energie mu ještě zbývá. Právě kvůli těmto skutečnostem se poté zařizujete v šesti odlišných místnostech.

pou-001

V Hale můžete aktivovat mikrofon, pomocí něhož začne Pou papouškovat vše, co uslyší – dokonce i zvuk klávesnice (chvíli jsem se divil, odkud vychází to podivné mlaskání). Mimo jiné právě z haly Pou dostává jedinou možnost, jak opustit dům. Na zahradě svého dvorku se staráte o růst svých kytek, netřeba říkat, že z nich profitujete. V hřišti před domkem Pou může hrát fotbal, nebo vychovávat svého vlastního mazlíčka!

Ložnice slouží k dobití Pouovi energie.

V kuchyni se nakrmí potřebného jídla, které, jak už jsem říkal, se nutně dokupuje.

Koupelna slouží pro umytí vašeho mimozemského mazlíčka.

Laboratoř zase Pouovi pomůže, dostat se z té zlé chřipky díky všemožným lektvarům.

V Herně si oddychnete, Pou tady může hrát až 29 originálních miniher, mezi nimiž jsou například všemi oblíbené skákání do nekonečně výšky, létaní jetpackem, Color Match, jezdění autem a další, neotřelé gamesky.

pou games

VERDIKT:

Osobní pocity jsem si při hraní Poua odnesl lehce smíšené. Nezdálo se mi, že by něco vyloženě haprovalo, ale už jen fakt, jak často se o svého mimozemšťana musíme starat, mě trochu odradil. Nicméně, to k jeho hraní neodmyslitelně patří. Proto mi nezbývá, než Zakeh pochválit – přivedli na svět legendárního nástupce Tamagotchiho, za což jim patří velký dík.

8 z 10.

klady:

roztomilá grafika a ozvučení,